Jaką wybrać poduszkę ortopedyczną do siedzenia?

Poduszka ortopedyczna zapobiega zwyrodnieniom kręgosłupa

Siedzący tryb życia i przy tym ograniczony ruch powodują ból kręgosłupa na odcinkach szyjnym, lędźwiowym lub piersiowym. Pomocna wówczas będzie dla nas poduszka ortopedyczna do siedzenia, która zapobiega tego typu objawom poprzez wymuszenie prawidłowej postawy ciała przy siedzeniu.

Znajdzie ona zastosowanie lecznicze między innymi u kierowców, uczniów, pracowników biurowych a także osób poruszających się na wózkach inwalidzkich i wielu innych potrzebujących osób w różnym wieku, zarówno zdrowych, jak i cierpiących na schorzenia związane z kręgosłupem.

W jaki sposób poduszka ortopedyczna spełnia funkcję rehabilitacyjną

Długotrwałe siedzenie na krzesłach czy fotelach biurowych powoduje ból pleców. Można temu zaradzić stosując poduszkę ortopedyczną do siedzenia. Sekret, który tkwi w jej zastosowaniu to specjalne wypełnienie takiej poduszki i rodzaj materiału z jakiego jest wykonana. Należy również zwrócić uwagę na odpowiedni kształt i rozmiar, by dopasować ją odpowiednio do naszych potrzeb.

Przy regularnym stosowaniu poduszki rehabilitacyjnej do siedzenia, poprzez właściwe podparcie pleców i prawidłową postawę siedzącą, wymuszoną dzięki poduszce, wpływają korzystnie na nasze zdrowie i samopoczucie. Odciążając nasze ciało podczas siedzenia zapobiega chorobom układu mięśniowo-szlieletowego, a także, co ważne u osób z osłabionym przepływem krwi oraz stale poruszających się na wózkach inwalidzkich, poduszka ortopedyczna do siedzenia zapobiega powstawaniu odleżyn. Zasada działania tych poduszek opiera się przede wszystkim na równomiernym rozłożeniu obciążenia na kręgosłup, przez co ciśnienie rozkłada się na całą powierzchnię ciała, odciążając je od ściskania zakończeń nerwowych, drętwienia rąk czy nóg.

Użytkownicy poduszek ortopedycznych potwierdzają ich skuteczność. Wszyscy są zgodni również co do zasady zażywania ruchu w przerwach przy pracy siedzącej.