Nieleczone żylaki do czego mogą prowadzić?

Żylaki tak samo, jak każda nieleczona choroba może prowadzić do pewnych powikłań. Dlatego tak ważne, jest podejmowanie leczenia w momencie się ich pojawienia. Oprócz wpływu na stan zdrowia żylaki wyglądają bardzo nieestetycznie. Należy więc uważać, żeby nie doprowadzić do sytuacji, gdy będziemy się krępowali pokazać swoje nogi.

Dlaczego warto podjąć leczenie?

Nieleczona choroba może wywołać różne komplikacje. Jednym z często występujących problemów w momencie, gdy zaniedbamy żylaki, jest zakrzepica. Powstające skrzepy utrudniają krążenie krwi. Niekiedy powstałe skrzepy nie pozostają w miejscu powstania tylko, zaczynają krążyć razem z krwią.

Skrzepy, które się nie przemieszczają, mogą zatkać żyłę co jest poważnym problemem. Żeby zapobiec niektórym powikłaniom, warto zakupić pończochy przeciwżylakowe, które zmniejszą to ryzyko – https://www.orteo.pl/produkty-przeciw-zylakowe-flebologia.

Kolejnym jeszcze poważniejszym problemem jest owrzodzenie żylne. Dochodzi do niego wskutek złego krążenia krwi. Jednym z objawów są owrzodzenie trudne do gojenia. Podstawowym leczeniem jest wtedy stosowanie specjalnych opatrunków. Niestety, gdy choroba jest bardziej zaawansowana, może nawet grozić amputacja nogi.

Zatorowość płucna może prowadzić do śmierci

Chociaż żylaki mało komu mogą kojarzyć się z zagrożeniem życia, a jedynie nieładnym wyglądem bądź problemami zdrowotnymi to jednak w najgorszych przypadkach mogą doprowadzić do zatorowości płucnej. W momencie, gdy chory nie skorzysta z pomocy lekarskiej konsekwencją, może być nagły zgon chorej osoby.

Do zatoru płucnego dochodzi w momencie, gdy skrzep z kończyny dolnej przemieści się do płuc i zatka tętnice. Żeby uniknąć tak przykrych konsekwencji warto zacząć działać już wcześniej i rozpocząć leczenie lub profilaktykę poprzez pończochy przeciwżylakowe.